České Lokomotivy a jednodtky

Řada 163 (E499.3)

31.01.2015 12:10
Výroba a provoz Lokomotiva 163 je stejnosměrná lokomotiva používaná na tratích s napájecí soustavou 3 kV. Velká poptávka po stejnosměrných lokomotivách projevila společnost ČSD v osmdesátých letech kdy starší řady 140 a 141 měly být do roku 1985 nahrazeny vhodnějšími lokomotivami. ČSD však nenašla...

Řada 162

09.09.2014 14:20
Výroba a provoz Po vyrobení první série lokomotiv E499.3 (řada 163), byla v roce 1990 podepsána mezi ČSD a Škodovkou smlouva o dodání další série těchto lokomotiv, které však měly mít vyšší rychlost než tehdejší řady 163 (z původních  120 na 140 km/h). Hlavním důvodem proč měly mít lokomotivy...

Řada 151

18.04.2014 13:01
Výroba a provoz Řada 151 je lokomotiva vzniklá modernizací řady 150. Modernizace proběhla v letech 1992 a 2002 a bylo modernizováno celkem 13 vozů této řady. Tyto lokomotivy jsou určené především pro vlaky EuroCity, EuroNight a InterCity, na tratích Ústí nad Labem - Praha - Ostrava - Košice. Z dep...

Řada 150 (E499.2)

17.04.2014 15:32
Výroba a provoz Stalo se, že řady 140 a 141 již nestačily na stále těžší rychlíky. Od přibližně 80 km/h nebyly schopné tyto řady podávat požadovaný výkon. Ministerstvo dopravy proto dalo za úkol Plzeňské Škodě vyvinout novou rychlíkovou lokomotivu, která by stačila tyto výkony podávat. 23. 12. 1969...

Řada 141 E499.1 (Škoda 20E prototyp a 30E seriové stroje)

23.02.2014 14:28
Výroba a provoz Lokomotiva 141 byla vyvíjena už v roce 1955 a výroba prototypu zahájena v roce 1956, který byl dokončen roku 1957. Později začala i výroba seriových strojů této řady. Ministerstvo dopravy zadalo výrobu 60 těchto strojů. I tehdy i přes neúspěch řady 140 bylo předpokladem, že...

Řada 140 (E499.0)

20.02.2014 15:03
Výroba a provoz Řady 140 se začaly výrábět roku 1953 v Plzeňské Škodovce, pod označením 12E. Jsou to univerzální elektrické lokomotivy na stejnosměrný proud. Jednalo se o první elektrické lokomotivy, vyrobené po válce u nás a měly sloužit na nově elektrizovaných tratích, které se budovaly již roku...

Řada 130 (E479.0)

15.02.2014 10:51
Výroba a provoz Roku 1971 započal ve Škodě vývoj nových lokomotiv II.generace. Ovšem kvůli rozšířující se elektrifikací tratí, vzrůstala potřeba stejnosměrných lokomotiv a dokončení vývoje lokomotiv II.generace nebyl v dohledu. Proto tehdejší ČSD zadala roku 1974 výrobu 40 stejnosměrných...

Škoda 17E

13.02.2014 15:08
Výroba a provoz Tzv. odklizové lokomotivy vyráběla Škoda již v roku 1948. Tyto lokomotivy byly speciálně určené pro odvoz vytěženého materiálu a odpadu v povrchových dolech. Lokomotiva řady 17E byla vyráběna v letech 1957-1967 pro povrchové doly v Severo-západních čechách a také pro doly na...

Řada 123 (E469.3)

26.01.2014 20:32
Výroba a provoz Lokomotivu řady 123 vyráběla plzeňská Škoda roku 1971 pod označením 57E. Stejné označení nesla i řada 122. Důvodem proč mají obě řady stejné tovarní označení je, že se od sebe skoro neliší a označená jako 2. série. Řada 123 byla dodávana do dep v Praze kde sloužily jak pro nákladní...

Řada 122 (E469.2)

25.01.2014 20:45
Výroba a provoz S postupující elektrifikací železnic v 60. letech nutilo vagónku k dodávce dalších elektrických stejnosměrných lokomotiv. Vývojově se podobající poválečným lokomotivám pozdější řady 140. Lokomotivy řady 122 s továrním označením Škoda 57E byly především nasazovány v nákladní dopravě....
1 | 2 >>